Slow Joggen: waarom is het zo populair en hoe doe je het?

Het Nieuwe Hardlopen geeft momenteel een 10-weekse cursus Slow Joggen, waarna je door kunt stromen naar Slow Running. Irma Kaal heeft met Slow Joggen alweer 4 lessen gegeven en Joop Bosma geeft de wekelijkse training Slow Running.

In de cursus wordt aandacht besteed aan looptechniek, houding en uithoudingsvermogen.
Geen druk van snelheid, tijd of afstand. Wel lopen zonder blessures en met plezier. En je verbrandt ook nog eens veel calorieën. Het voelt dus een stuk relaxter dan hardlopen, maar is zeker ‘bijna’ net zo effectief.

Slow Joggen is een blessurevrije vorm van hardlopen, die door het langzame tempo ook nog eens mindfulness is. Je moet je comfortabel voelen terwijl je loopt.
Ben je niet zo’n hardloper, maar zou je wel iets aan je conditie willen doen? Dan is Slow Joggen misschien iets voor jou.

In januari 2023 houden we weer een gratis workshop. Daarna bestaat de mogelijkheid om je voor de 10-weekse cursus op te geven.
Via ‘Kijk in de Kernen’ houden we je op de hoogte. Voor meer informatie over Slow Joggen kan je contact opnemen met Joop Bosma en Irma Kaal via hetnieuwehardlopen@gmail.com.

Voorst Actief
Volg ons