Financiële bijdrage NL Doet

Vanaf begin november 2017 t/m 31 januari 2018 is het mogelijk een financiële bijdrage aan te vragen voor een NLdoet 2018 klus. Hieronder vind je de voorwaarden.

Algemene criteria bijdrage NLdoet 2018
Ook in 2018 kan het Oranje Fonds een bijdrage geven voor NLdoet klussen. Zo roepen we niet alleen vrijwilligers op om organisaties te helpen, maar hebben zij ook middelen om hun wensen uit te laten voeren. De maximale bijdrage is dit jaar € 400,=.
Als je vragen hebt, mail dan naar het NLdoet team: nldoetaanvraag@oranjefonds.nl

Aanvragers moeten aan alle onderstaande voorwaarden voldoen:

  1. De organisatie is een officiële stichting of vereniging, staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en heeft een eigen bankrekening. Scholen of zorginstellingen moeten in ieder geval een eigen bankrekening hebben. Verenigingen van Eigenaren zijn uitgesloten van deelname;
  2. De klus past bij het karakter van NLdoet: de organisatie zoekt op 9 en/of 10 maart 2018 nieuwe vrijwilligers (die niet reeds verbonden zijn aan uw organisatie) die iets concreets doen ten behoeve van jullie organisatie en/of doelgroep;
  3. Per adres/locatie kan 1 financiële bijdrage worden aangevraagd. Dit geldt ook voor locaties waar meerdere organisaties in gevestigd zijn, zoals sportcomplexen of bedrijfsverzamelgebouwen. Als jullie organisatie meerdere kluslocaties heeft, kun je per locatie een bijdrage aanvragen;
  4. De organisatie heeft in de statuten geen wervende doelstelling t.a.v. een levensovertuiging;
  5. De kosten moeten in verhouding staan tot de klus en de benodigde vrijwilligers. Bij grote klussen wordt eerder het maximale bedrag toegekend dan bij kleine(re).

TIP: Plan je een grote klusdag? Meld de verschillende deelklussen aan. Deelklussen kunnen verschillende mensen aanspreken, zo vergroot je de kans op meer vrijwilligers.

TIP: Jullie organisatie kan natuurlijk ook meedoen aan NLdoet zonder bijdrage. Zolang de klus op de website staat aangemeld, ontvang je een kortingsbon voor aankopen bij GAMMA en een gratis promotiepakket op het door jullie opgegeven adres. Hierbij geldt: 1 pakket per organisatie, zo lang de voorraad strekt.

Wat vergoeden we:

  • Ruwe klusmaterialen zoals verf, verfbenodigdheden, hout, gaas en paaltjes voor hekwerken, bomen en struiken, klein ijzerwaar etc; Vermeld bij uw aanvraag nauwkeurig de benodigde hoeveelheden en het aantal ruimtes, zo kunnen wij uw bijdrage goed bepalen;
  • De aanschaf van alleen deze kant-en-klare goederen: kasten die tijdens de klus in elkaar worden gezet, gordijnen en rails die tijdens de klus worden opgehangen, vloerbedekking die tijdens de klus wordt gelegd, lampen en armaturen die tijdens de klus worden bevestigd en opbergbakken voor opruim/sorteerklussen.
  • Huur van hulpmiddelen als ladders, hogedrukreinigers, graafmachines, scheppen;
  • Eten/drinken voor alle harde werkers: maximaal € 50,=;
  • Kosten voor een high tea of gezellige maaltijd voor sociaal geïsoleerde mensen in uw buurt of dorp. Bij deze klussen mag u maximaal € 300,= besteden aan eten en drinken.

Uitsluitend voor organisaties waar mensen met fysieke of mentale beperking wonen of dagbesteding krijgen:

  • Kosten voor een uitstapje, zoals de huur van de bus en entreegelden – mits het organiseren van uitjes niet tot de kernactiviteiten van de organisatie behoort;
  • Honoraria voor artiesten, zoals clowns en zangers, of voor kappers en visagisten in het kader van een verwen(mid)dag: maximaal € 150,=;.

Uitsluitend voor maatschappelijk intermediairs in vrijwilligerswerk:

  • Kosten voor een klus bij een hulpbehoevende particulier: maximaal € 150,– per klus. Mits dit soort klussen tot de kernactiviteiten van de organisatie behoort.

Wat vergoeden we in ieder geval niet:

  • Klussen of organisaties die niet voldoen aan alle genoemde criteria;
  • De aanschaf van gereedschap;
  • De aanschaf van anders dan bovengenoemde kant-en-klare goederen en gebruiksartikelen;
  • Materiaal om de locatie te versieren;
  • Huur van een locatie;
  • Prijsjes voor bingo’s of andere spellen en acties;
  • Kosten van drukwerk, foto’s of promotiemateriaal;
  • Kosten voor cadeautjes/bedankjes, workshops of trainingen voor vrijwilligers.

Geld aanvragen: administratie
De aanvraag moet in ieder geval op 31 januari 2018 bij ons binnen zijn (let op: op=op).

Uiterlijk begin maart worden de toekenningen uitbetaald, onder vermelding van NLdoet2018 en het projectnummer. Let op: bewaar alle aankoopbonnen goed. Het Oranje Fonds kan vragen de aankoopbewijzen ter verantwoording toe te sturen. Mocht dit voor jullie organisatie gelden, dan worden jullie uiterlijk eind februari op de hoogte gesteld. In dat geval ontvang je begin maart een voorschot van 80% van het toegekende bedrag. Het restantbedrag wordt vervolgens na NLdoet berekend en uitbetaald.

Bron: nldoet.nl

 

Voorst Actief
Volg ons
Laatste berichten van Voorst Actief (alles zien)